سیاسی-انقلابی

فیلم نبرد الجزایر The Battle of Algiers 1966

«لازمه انباشت ثروت در یک قطب انباشت فقر در گوشه‌ای دیگر است.»
در پشت، و پیشینه‌ی تاریخی ثروت و پیشرفت کشورهای امپریالیستی سال‌ها استعمار، و در پس پرده‌ی ادعاهای حقوق بشری آنها جنایات‌هایی نهفته است  که تنها از رذالت و پستی سرمایه‌داری برمی‌آید. سرمایه به مثابه اهریمنی جلوه میکند که بی هیچ شفقتی به یکایک ملت های جهان چنگ میزند تا هرچه بیشتر فربه شود. اما و از آنجا که هر پدیده‌ای همزمان ضدش را با خود دارد؛ اهریمن سرمایه هیچگاه یکه تاز میدان نبوده است. تمام تاریخ مبارزه طبقاتی است؛ و درهمه روزهای سرمایه‌داری بوده اند زنان و مردانی که درمقابل این اهریمن قد علم کنند.
ملت الجزایر نمونه ای از آن  مردمان‌اند که علیه استعمار شوریدند. ملتی که از لباس‌هایشان پرچم هایی دوختند تا به تاریخ ثابت کنند شرف و عزت هیچگاه نخواهد رفت حتی زمانی که سبدها در مقابل هواپیماها بجنگند. الجزایرها آن ملتی بودند که  وقتی استعماگران در روزهای شورششان  پرسیدند چه می‌خواهید به خانه‌هایتان برگردید استوار ایستادند و فریاد زدند استقلال و غرورمان را تا ثابت کند اهریمن سرمایه یک تازه میدان نیست. مبارزان الجزایر آگاهانه به استقبال مرگ میرفتند تا این سوال و کشمکش را در سینه مبارزان  نسل‌های تاریخ حفظ کنند: «چگونه باید زیست؟ در زمان‌های که حاصل رنج‌هایمان دزدیده می‌شود، آیا باید به بیخیالی و بی‌تفاوتی زیست یا با عزت بود حتی به قیمت جان؟»

فیلم نبرد الجزایر The Battle of Algiers 1966
فیلم نبرد الجزایر The Battle of Algiers 1966

فرانسه برای اولین بار در سال 1830 به خاک  الجزایر پا گذاشت و پس ازچهار سال خاک این کشور را به طور کامل اشغال کرد. فرانسوی‌ها در طول این سال ها یک میلیون نفر از مردم الجزایر را کشتند؛ طوری که مردم الجزایر خود را ملت  “بلد میلیون شهید”  (سرزمین یک میلیون شهید) مینامند. فیلم نبرد الجزایر روایت جذابی است از مبارزات  ملت الجزایر برای به دست آوردن استقلال‌شان بعد 132 سال ازچنگ استعمارگران فرانسوی. سیکار شما مخطبان را دعوت میکند به دیدن فیلمی که نشان می‌دهد چگونه  انسان‌های پاک ایمان‌شان راچون کوه  برتر از بی بقای  خاک می‌نشانند.

دانلود فیلم نبرد الجزایر The Battle of Algiers 1966- نسخه دوبله فارسی


دانلود فیلم نبرد الجزایر The Battle of Algiers 1966 – زبان اصلی بهمراه زیرنویس فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا